Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Біологія
БіологіяПрограма сформує уявлення про структурно-функціональну організацію біологічних систем, їх філогенез та онтогенез, механізми регуляції та адаптації залежно від умов середовища. Випускники зможуть застосовувати знання з фундаментальних природничих наук, математики та інформаційних технологій для проведення наукових досліджень, оволодіють практичними навичками використання сучасних лабораторних і польових методів та статистичного аналізу результатів біологічних досліджень.
Освітня програма надає поглиблену фундаментальну, спеціалізовану та практичну підготовку фахівців, здатних на сучасному рівні розв’язувати складні теоретичні та практичні завдання у галузі біології та суміжних наук як у професійній діяльності, так і у подальшому навчанні.
Програма передбачає вивчення загальних закономірностей будови і функціонування біологічних систем різного рівня організації, їх взаємодій з навколишнім середовищем, реакцій за різних умов існування, а також на різних стадіях онтогенезу і філогенезу; біорізноманіття та еволюції живих систем; значення живих істот у біосферних процесах, біотехнологіях, виробництві, охороні здоров’я, охороні навколишнього середовища та раціональному природокористуванні. Здобувачі освіти засвоюють інноваційні підходи до вирішення теоретичних та експериментальних питань у галузі біології та інших суміжних наук, з метою вивчення та оцінки стану біологічних систем, їх використання, моніторингу й оцінки стану навколишнього середовища з подальшим впровадженням досягнень у виробництво та соціальну сферу.
Програма виконується в активному дослідному середовищі, передбачає науково-дослідну практику, виконання дослідження у межах дипломної роботи магістра із застосуванням сучасних методологічних підходів у галузі біології. Програма містить фундаментальні і професійно-орієнтовані дисципліни, що мають інтегративний характер і поєднують теоретичну і практичну підготовку, а також дисципліни психолого-педагогічної підготовки та асистентську практику.
Випускники здійснюють професійну діяльність в галузі біології, сільського господарства, медицини, біотехнології, охорони природи та раціонального природокористування, працюють на посадах наукових співробітників, викладачів закладів вищої освіти. Кращі випускники можуть продовжити навчання в аспірантурі. Можливо набуття додаткових кваліфікацій за іншими спеціальностями в системі післядипломної освіти.
У процесі підготовки студенти набувають фахових компетентностей, необхідних для подальшої успішної роботи, що, зокрема, стосуються знання основних сучасних положень фундаментальних наук стосовно походження, розвитку, будови і процесів життєдіяльності живих організмів, інтегральних уявлень про організацію біологічних систем на різних рівнях, здатності застосовувати їх для формування світоглядної позиції та інтерпретації власних досліджень; володіння фундаментальними біологічними концепціями, вміння використовувати їх для інтерпретації власних досліджень; знання сучасної наукової проблематики в галузі спеціалізації та вміння аналізувати шляхи розвитку сучасної біології, здатності використовувати теоретичні та методологічні знання у галузі біологічних наук і на межі предметних галузей, з урахуванням новітніх досягнень, для дослідної роботи та вирішення прикладних завдань; вміння генерувати та експериментально перевіряти власні гіпотези щодо зв’язку біологічної структури з функцією, механізмів біологічних процесів і явищ, причинно-наслідкових зв’язків у природі; вміння планувати та здійснювати дослідження, аналізувати та інтерпретувати їх результати, формулювати висновки та готувати наукові роботи до оприлюднення; вміння використовувати бази даних біологічної інформації та комп’ютерні програми для її аналізу; навичок аргументованого ведення дискусії та спілкування в галузі біологічних наук і на межі предметних галузей; вміння розуміти інформацію з суміжних галузей знання та роз’яснювати вузькопрофесійні питання фахівцям інших галузей; вміння популяризувати біологічні знання, надавати практичні консультації в галузі біологічних наук, відстоювати науковий світогляд; вміння застосовувати основи педагогіки та психології у навчально-виховному процесі у закладах вищої освіти; розуміння власних кар’єрних перспектив, вміння планувати кар’єру та управляти нею; вміння вирішувати винахідницькі завдання в галузі біології або з використанням біологічних ефектів; здатності розробляти проекти і керувати ними, проводити патентний пошук та оформляти патентну документацію; вміння оцінювати вплив господарської діяльності на навколишнє середовище, здоров’я людини та біорізноманіття, обґрунтовувати й застосовувати заходи із раціонального природокористування та збереження біорізноманіття; здатності на основі розуміння сучасних наукових фактів, концепцій, теорій, принципів і методів приймати рішення щодо важливих проблем біології та на межі предметних галузей; вміння формулювати завдання моделювання, створювати моделі об’єктів і процесів у живих організмах та їхніх компонентах із використанням інформаційних технологій; здатності виконувати роботу з дотриманням правил біологічної етики, біобезпеки, біозахисту; здатності проводити дослідження та здійснювати викладання з дотриманням норм академічної доброчесності; розуміння основних засад і міжнародних практик з ділового адміністрування науково-дослідної діяльності.
У викладанні використовуються підходи студентсько-центрованого, проблемно-орієнтованого навчання, ініціативного самонавчання. Лекційні заняття мають проблемний характер. Лабораторні та практичні заняття проводяться в малих групах, передбачають використання методів експериментальних наукових досліджень, статистичної обробки експериментальних даних, інформаційних та комунікаційних технологій. Навчально-методичне забезпечення самостійної роботи здійснюється через використання елементів дистанційного навчання. Акцент робиться на особистому саморозвитку, що сприятиме формуванню потреби й готовності до продовження самоосвіти протягом життя.
Здобувачі вищої освіти можуть реалізувати право на академічну мобільність, зокрема брати участь у міжнародних програмах Erasmus Mundus, німецьких академічних обмінів DAAD, стипендіальній програмі Fulbright, програмах Інституту відкритого суспільства (Вашингтон) тощо.
- Я маю
- Я маю