Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Українська мова і література та українська мова як іноземна
Гуманітарні наукиОсобливістю магістерської програми є поєднання дисциплін як для загальної підготовки філолога, так і фахівця, що викладатиме українську іноземцям. Це забезпечується змістовим наповненням освітньої програми.
Переваги освітньої програми «Українська мова та література та українська мова як іноземна»:
- українська мова та література сьогодні є важливим складником відбудови України, а ця програма забезпечить не лише відмінне знання української як рідної мови, але й уміння викладати її як іноземну;
- поглибення знань англійської мови;
- можливість академічної мобільності в різні країни задля обміну філологічними знаннями та участі в наукових дослідженнях;
- велика кількість наукових заходів, присвячених теоретичним та практичним дослідженням мови і літератури;
- ґрунтовна підготовка до проведення власних наукових досліджень;
- практики дають можливість закріпити знання й набути досвіду у «польових» умовах.
Сьогодні філологи зі знанням української мови та літератури є затребуваними на ринку праці в усіх сферах, навіть тих, що безпосередньо не пов’язані з філологією.
Знання і навички, що їх набувають випускники освітньої програми «Українська мова та література та українська мова як іноземна»:
- поглиблені знання української мови і літератури з широкими можливостями застосування в професійній діяльності;
- навички викладання української мови як іноземної;
- знання і навички, що готують до роботи у вищій школі;
- розвиток цілеспрямованості, наполегливості, креативності та самостійності;
- уміння користуватися новітніми освітніми та інформаційними платформами.
Родзинкою програми є дисципліни, спрямовані на здобування слухачами особливих компетенцій і знань:
- лінгвокраїнознавча теорія слова;
- методика викладання української мови як іноземної;
- основи міжкультурної комунікації;
- комунікативна лінгвістика.
Програма передбачає курси з іноземної як мови-посередниці у спілкуванні. Передбачено 2 практики — асистентську на факультеті й педагогічну на підготовчих відділеннях для іноземних студентів. Це дасть можливість слухачам випробувати набуті знання в безпосередньому спілкуванні й викладанні для різних аудиторій.
Освітній процес будуть забезпечувати доктори та кандидати філологічних та педагогічних наук, професори, доценти, старші викладачі. З метою підвищення фахового рівня всі науково-педагогічні працівники регулярно проходять стажування як в Україні, так і за її межами.
Освітня програма дає широкі можливості для працевлаштування: випускники можуть обіймати посади викладача закладу вищої, середньої й професійної освіти та вчителя загальноосвітньої школи, репетитора, наукового співробітника, редактора, фандрейзера (пишуть заявки на гранти для різних організацій), копірайтера (написання текстів на різні теми), піар-менеджера (працюють з партнерами), перекладача, контент-менеджера (наповнення вебсайтів), рерайтерами (поєднання різних текстів в один), спічрайтера (написання текстів для публічних людей), фрілансера (робота з текстом у різних сферах), літературного критика (знаходження позитивних і негативних моментів у книгах), рецензента (написання рецензій на книги).
. Специфіка цієї освітньої програми полягає в набутті випускниками вмінь і навичок для поширення української мови у світі.
- Я маю
- Я маю