Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Географія
Природничі наукиФахівці в галузі географії забезпечують потреби реального сектору економіки, мають широкий науковий світогляд і здібності до проведення практичної діяльності у довкіллі, до розробки власного проєкту виробничої діяльності з питань моніторингу природного середовища, його оптимізації, екологічно безпечного і раціонального використання природних ресурсів. Фахівці в галузі географії розробляють ефективні напрями гармонійного функціонування геосистем, створення сприятливого екологічного середовища, поліпшення стану природних ландшафтів.
Теоретична та практична підготовка конкурентоспроможного фахівця, здатного виконувати професійні обов’язки і завдання науково-дослідницького, практичного та інноваційного характеру в галузі географії та вирішенні проблем раціонального використання природних ресурсів, охорони довкілля як середовища проживання людини в умовах активного техногенного впливу (урбанізації та зміни клімату), здатного будувати свою діяльність на основі творчого мислення, легко адаптуватися до сучасних технологій і методик.
Фундаментальна теоретико-методологічна та практична підготовка спрямована на забезпечення потреб реального сектору економіки, розвиток комплексу загальних та фахових спеціальних компетентностей, необхідних професіоналу-географу, які розширюють його науковий світогляд і здібності до проведення практичної діяльності, дозволяють створювати власний проєкт діяльності, застосовувати методи організації і планування виробничої діяльності з питань моніторингу довкілля, оптимізації природного середовища.
Професійні акценти: виконання завдань з моніторингу компонентів природи, що відіграє важливу роль для науково-обґрунтованого, екологічно безпечного використання природних ресурсів, пошуку оптимальних шляхів для гармонійного функціонування геосистем, охорони природи, створення сприятливого природного середовища, поліпшення стану природних ландшафтів, безпосереднє виконання проєктних і пошукових робіт щодо раціонального використання природних ресурсів.
Міждисциплінарна та багатопрофільна підготовка фахівців, знання і володіння сучасними геоінформаційними технологіями для вирішення експериментальних і практичних завдань з моніторингових досліджень, посилена практична географічна підготовка, можлива академічна мобільність та стажування у навчальних закладах за кордоном.
Професійна діяльність, яка пов’язана з науковими та прикладними дослідженнями у сфері природокористування, проєктування, планування, дозволяє займати первинні посади — спеціаліста-географа (фізична географія), фахівця з розміщення продуктивних сил та регіональної економіки, організатора природокористування — у профільних науково-дослідних закладах, проєктних і прогнозно-планових установах, в консалтингово-інжинірингових бюро, в засобах розміщення інформації, в державних і приватних установах, в органах виконавчої влади, в органах місцевого самоврядування, в громадських організаціях. Магістр географії за умов набуття відповідного досвіду може адаптуватися до таких напрямів суміжної діяльності: педагогічна, екологічна, економічна, маркетингова, зовнішньоекономічна, рекреаційна, туристська, екскурсійна (організатора подорожей, екскурсій), санаторно-курортна, а також на первинні посади наукового співробітника, працівника органів державної влади та місцевого самоврядування, в системі інститутів «Інститут екології», «Гідрометеорологічні центри», «Державні водно-господарські установи».
Подальше навчання можливе в аспірантурі, докторантурі. Можливість отримати доступ до спеціалізованих досліджень у природничій галузі. Набуття часткових кваліфікацій за іншими спеціальностями в системі післядипломної освіти, подальше підвищення кваліфікації за фахом.
Інтегральна компетентність: здатність розв’язувати завдання моніторингових досліджень як одного з інструментів практичного втілення завдань стійкої просторової організації природокористування, охорони природи та оптимального і збалансованого соціально-економічного розвитку суспільства.
Предметно-географічна компетентність: знання і розуміння теоретичних основ і методології географічної науки, знання наукових концепцій і парадигм сучасного землезнавства. Аналіз і синтез інформації про глобальні проблеми людства, причинно-наслідкові зв’язки, форми їх проявів у різних регіонах світу; сутність концепції сталого розвитку як стратегії розвитку людства у XXI столітті.
Компетентність у плануванні, проєктуванні та виконанні проектів, об’єктивне оцінювання та вміння презентувати наукові результати досліджень, дослідницька компетентність, здатність до адаптації та дії в нових ситуаціях; здатність використовувати науковий інструментарій для проведення теоретичних та експериментальних досліджень у професійній діяльності, практичне застосування нових ідей, пропозицій, визнання морально-етичних аспектів досліджень та необхідності інтелектуальної чесності.
Управлінська компетентність: інтелектуальна самостійність, здатність розробляти стратегію наукового пошуку, проявляти ініціативу, оптимізувати часові витрати на різні форми роботи, презентувати і захищати результати досліджень.
Картографічна компетентність: володіння прийомами опису, аналізу, систематизації інформації, отриманої з тематичних карт, укладання картографічних творів для ландшафтного проєктування, планування та землевпорядкування з використанням сучасних інформаційних технологій, знання геоінформаційних систем ArcView та MapInfo.
Інформаційна компетентність: здатність використовувати сучасне геоінформаційне програмне забезпечення та обладнання, здатність до пошуку джерел інформації та їх наукового опрацювання, здатність належно використовувати термінологію ландшафтного проєктування, планування та землевпорядкування, ефективно і вільно передавати ідеї, принципи і теорії письмовими, усними та візуальними засобами.
Науково-методична компетентність: знання теорій, категорій і понять про сутність, принципи, зміст, форми і методи управління науковими проектами; здатність володіти викладацькими навичками, знання сучасних освітніх технологій і методик для формування загальних і предметних компетентностей тощо.
Навчання студентсько-центричне, проблемно-орієнтоване, самонавчання, навчання на основі науково-дослідницької діяльності, навчання через виробничу практику. Активні (проблемні, інтерактивні, проектні, інформаційно-комп’ютерні, саморозвивальні) та пасивні (пояснювально-ілюстративні) методи і технології.
Завдяки здобутим професійним компетентностям і ґрунтовній міждисциплінарній підготовці випускники успішно здійснюють наукові дослідження у закордонних і вітчизняних навчальних (в аспірантурах при ЗВО), наукових та науково-дослідних установах, де на професійному рівні займаються розв’язанням актуальних проблем географічної науки, успішно працюють у наукових та навчальних закладах і установах. Окремі випускники працюють в IT-фірмах, що займаються дослідженнями та розробкою програмно-математичного і картографічного забезпечення та ГІС для різноманітних досліджень у суміжних з географією дисциплін (екологія, геофізика, геохімія, картографія тощо).
- Я маю
- Я маю