Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Журналістика
ЖурналістикаЖурналіст — це фахівець, який займається інформаційною діяльністю в газетах, журналах, на телебаченні й радіо, в інших засобах масової інформації. Він знаходить суспільно важливі факти, події, інформацію, щоб потім повідомити їх читачам, слухачам, глядачам, і таким чином реалізує свою соціальну місію — вплив на формування громадської думки та управління масовими емоціями. Освітня програма «Журналістика» дає можливість здобувачам вищої освіти набути фахових знань і практичних навичок щодо збирання, оброблення, аналізу й поширення інформації через засоби масової комунікації.
Мета програми — сформувати у випускника здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми в галузі соціальних комунікацій.
Освітня програма орієнтована на соціальні комунікації в різних їхніх виявах і видах, продукти соціального комунікування й передбачає набуття практичних знань і навичок роботи в галузі соціальних комунікацій, медіа, журналістики.
Випускники спеціальності «Журналістика» в Каразінському отримають різноманітні професійні навички:
- розуміння засад та технік журналістської роботи, включаючи збір інформації, її аналіз та обробку, редагування та публікацію матеріалів у різних медіаформатах;
- вміння створювати якісний контент для різних медіаплатформ та форматів, включаючи писемні, аудіо та візуальні матеріали;
- розуміння етики та професійних стандартів в журналістиці, таких як об’єктивність, точність, правдивість, а також розуміння питань інформаційної безпеки;
- вміння співпрацювати з командою, включаючи інших журналістів, редакторів та фахівців у різних галузях, щоб створювати та розповсюджувати якісний контент;
- розуміння технологій та інструментів, що використовуються у сфері медіа, включаючи роботу з програмним забезпеченням та розуміння аспектів кібербезпеки;
- вміння працювати з соціальними мережами, включаючи їх використання для розповсюдження матеріалів та залучення аудиторії;
- вміння користуватися різними медіаінструментами, в тому числі знання роботи зі звуком, відео та фото;
- навички моніторингу та аналізу медіасередовища;
- знання сучасних трендів та інновацій в галузі медіаіндустрії.
Особливістю програми є обов’язкова навчально-ознайомча та виробнича практика в харківських, українських ЗМІ за наявності договору про практику з Харківським національним університетом імені В. Н. Каразіна.
Освітня програма має такі характеристики:
- інтенсивне навчання (усі заняття базуються на активному залученні слухачів до освітнього процесу: дискусії, ділові ігри, мініігри, обмін досвідом);
- практична спрямованість (широко використовуються приклади та ситуаційні вправи з журналістської, медійної або суспільної практики);
- модульний формат навчання (поєднання установчих сесій і самостійної роботи студентів);
- використання інноваційних технологій (можливість самостійної роботи студентів із використанням електронних підручників та порадників, мультимедійних технологій).
Під час навчання за програмою «Журналістика» здобувачі набувають таких фахових компетенцій:
- здатність застосовувати знання зі сфери соціальних комунікацій у своїй професійній діяльності;
- здатність формувати інформаційний контент і створювати медіапродукт;
- здатність організовувати й контролювати командну професійну діяльність;
- здатність ефективно просувати створений медійний продукт;
- здатність до провадження безпечної медіадіяльності.
Викладання здійснюється з використанням сучасних комп’ютерних технологій, засобів мультимедійного і професійного навчання, необхідних для всебічного опанування прикладними аспектами медіапрофесії. Викладачі і студенти мають доступ до університетської та інших науково-інформаційних баз, зокрема періодичних видань «Scopus». Навчання проводиться на основі відповідних навчально-методичних програм із використанням вітчизняного і закордонного досвіду.
Перспективи працевлаштування
Випускники спеціальності «Журналістика» можуть працювати за такими професіями: журналіст, редактор, копірайтер, кореспондент, PR-спеціаліст, комунікаційний менеджер, соціальний медіа-менеджер, відеоблогер, радіо- та телеведучий, фотожурналіст, технічний письменник, корпоративний журналіст, відеооператор, монтажер.
- Я маю
- Я маю