Як формуються бюджетні місця
- Міністерство освіти і науки України, інші державні замовники визначають з окремих спеціальностей переліки предметних спеціальностей та спеціалізацій, за якими здійснюються формування та розміщення державного замовлення.
- Абітурієнти подають заяви до закладу вищої освіти. Вони можуть подати до семи заяв на чотири спеціальності (освітні програми, спеціалізації) на місця державного та регіонального замовлення, зазначивши в кожній із них пріоритетність відносно інших поданих ним заяв, при цьому показник пріоритетності 1 означає найвищу пріоритетність.
- Формується загальний список вступників за кожною освітньою програмою, для якої виділяється певна кількість бюджетних місць. Наприклад, 100 бюджетних місць для освітньої програми «Прикладна фізика». Бюджетні місця на цю спеціальність отримають ті, хто буде в загальноукраїнському рейтингу в першій сотні. Ці місця буде закріплено за абітурієнтом.
- Прийом на навчання за регіональним замовленням здійснюється на спеціальності (предметні спеціальності, спеціалізації) та форми здобуття освіти, за якими воно надане регіональним замовником для кожного закладу вищої освіти та форми здобуття освіти.
Широка конкурсна пропозиція (широкий конкурс)
Середня освіта (Українська мова і література, світова література)
Освіта/ПедагогікаНавчання спрямоване на формування професійних компетентностей майбутніх вчителів української мови та літератури і світової літератури. Бакалаврська програма передбачає здобуття знань з фонетики, орфографії, лексикології, морфології та синтаксису української мови, поглиблене вивчення історії української та світової літератури, а також опанування сучасних педагогічних методик.
Знання і навички, що їх набувають випускники:
- знання української (лексикологія, орфографія, синтаксис, стилістика, риторика, розуміння законів композиції, жанрології) й інших мов (англійська або інша західноєвропейська);
- ґрунтовні знання української і світової літератури, літературної критики, комунікативної лінгвістики, синтаксису художнього тексту тощо;
- знання і навички з педагогіки, психології й методики викладання;
- розвиток цілеспрямованості, наполегливості, креативності та самостійності;
- уміння користуватися новітніми освітніми та інформаційними платформами;
- володіння засобами дистанційного навчання.
Перспективи працевлаштування
Сферою діяльності випускників є педагогічна діяльність, що забезпечено наявністю в освітній програмі циклу психолого-педагогічних та методичних дисциплін, а також проходженням двох педагогічних практик.
Випускники можуть працювати у сфері викладання з можливістю виконання робіт у загальноосвітніх і спеціальних навчальних закладах, музейних, архівних, видавничих, інформаційних (радіо, телебачення, преса), мистецьких, наукових та інших закладах, адміністративних установах на таких посадах:
- асистент учителя;
- викладач-стажист;
- лаборант (освіта);
- фахівець з фольклористики та інші.
- Я маю